Dlaczego outdoor

Dlaczego wybrać reklamę zewnętrzną?
Outdoor jest pod każdym względem niepodobny do pozostałych tradycyjnych mediów (TV, radio czy prasy), które są nośnikami reklamy. Reklama zewnętrzna to niczym niezakłócony czysty komunikat reklamowy!
Nie ma w reklamie zewnętrznej żadnych dodatkowych treści, artykułów redakcyjnych czy programu publicystycznego. Nic nie rozprasza uwagi odbiorcy. To jest podstawowa zaleta tego kanału reklamowego. Outdoor to w 100% przekaz reklamowy. Brak elementów rozpraszających uwagę odbiorcy - w erze zaciekłej walki o nią - daje ogromną przewagę outdoorowi nad innymi kanałami reklamowymi: telewizją, prasą czy internetem.
Drugą, istotną dla reklamodawcy, cechą outdooru jest to, że jako nośnik treści reklamowych nie wymaga jakiejkolwiek aktywności ze strony odbiorcy – reklamy zewnętrznej nie kupuje się ani nie prenumeruje. Ta właściwość jest jej największą zaletą: reklamy zewnętrznej nie można wyłączyć lub przełączyć na inny kanał czy wyszukać inną stronę w internecie. Odbiorca, jeśli tylko znajdzie się w zasięgu oddziaływania tablicy reklamowej, jest „skazany” na odbiór przekazu reklamowego, jaki ona niesie.
Reklama zewnętrzna nie ma wiernego widza czy „lojalnego” targetu – odbiorcą jest tylko ten, który znajdzie się w miejscach, gdzie jest rozmieszczona kampania.
We wszystkich kanałach reklamowych ważną cechą jest czas, jaki widz poświęci komunikatowi reklamowemu. Ma to bezpośrednie przełożenie na wartość reklamową danego medium. W przypadku outdooru czas potrzebny do percepcji przekazu outdoorowego nie jest zdeterminowany długością spotu, lecz jedynie szybkością przyswajania sobie informacji przez odbiorców. Stąd tak ważna przy realizacji kampanii outdoorowej jest czytelność komunikatu reklamowego.
Cechy dobrego plakatu reklamowego.
Reklama zewnętrzna rządzi się swoimi własnymi zasadami. Narzędziem “walki” o uwagę widza jest plakat, który przyciągnie uwagę, a w wersji wydarzeń najbardziej pożądanej – zapadnie w pamięć odbiorcy. To daje ogromną szansę na wyróżnienie się z tłumu marek i produktów. Plakat na potrzeby outdooru nie może być adaptacją projektu ulotki czy reklamy prasowej.
Siła przekazu plakatu outdoorowego musi być na tyle duża, by w pełni wykorzystać kilka sekund, podczas których odbiorca ma kontakt z przekazem zawartym na tablicy reklamowej.
Przestrzeganie kilku podstawowych zasad daje gwarancję, by kampania reklamowa odniosła sukces.
  1. Prostota – czyli im mniej, tym więcej. Plakat ma za zadanie zwrócić jedynie uwagę, a nie podawać wyczerpującą informację o produkcie.
  2. Jeden dominujący obraz – krótki czas kontaktu widza z nośnikiem reklamowym wymusza ograniczenie się do jednego podstawowego komunikatu. Skupienie się na jednym motywie sprawi, że plakat będzie widoczny nawet z daleka.
  3. Wyrazistość – nie można rozpraszać uwagi widza mnóstwem ozdobników czy elementów niewspierajacych głównego przekazu. Odbiorca nie ma czasu w natłoku informacji, (a najczęściej i ochoty), by zgłębiać szczegóły. Plakat ma zachęcić do szukania dalszych informacji, a nie być kompendium wiedzy o reklamowanym produkcie.
  4. Wyrazista, czytelna i odpowiednio duża czcionka, dzięki której nawet z odległości kilkudziesięciu metrów będzie można odczytać informacje.
  5. Ograniczona liczba słów – krótki, zapadający w pamięć slogan.
  6. Kontrastowe kolory – wyrazistość plakatu to najważniejszy cel do osiągnięcia przez projektanta plakatu – pastelowe barwy, rozmycia i cieniowanie nie służą wzmocnieniu przekazu.
  7. Promocja marki – umieszczenie logo na plakacie ma wywołać skojarzenia u odbiorcy i zapaść w pamięć.
  8. Zasada litery „Zet” - zgodne z tym, w jaki sposób ludzie czytają rozmieszczenie treści powinno zaczynać się od lewego górnego rogu, na prawym dolnym kończyć.
Co warunkuje sukces kampanii outdoorowej?
  1. Dobór odpowiednich nośników – wybór pomiędzy tablicami budującymi zasięg a tablicami prestiżowymi w zależności od tego, czy potencjalnym odbiorcą jest klient masowy, czy też produkt reklamowany pozycjonujemy jako ekskluzywny.
  2. Prezentacja treści przekazu – czytelność graficzna plakatu, krótki, zapadający w pamięć slogan reklamowy.
  3. Czas trwania kampanii – wybór pomiędzy dwutygodniową a miesięczną kampanią reklamową zależy od celu, w jakim jest ona przeprowadzana: wprowadzenie nowego produktu, sprzedaż sezonowa, rabatowa, itp.
  4. Kampanie rotujące – przenoszenie się wraz z komunikatem reklamowym na kolejne tablice w nowych lokalizacjach ma za zadanie budowanie masowego zasięgu i dotarcie do jak największej liczby odbiorców.
  5. Rozłożenie lokalizacyjne – położenie głównego nacisku między centrami miast lub też drogami dojazdowymi lub miejscami koncentrowania aktywności grupy docelowej zależy od charakterystyki grupy docelowej kampanii.
  6. Zasięg kampanii i lokalizacja nośników - wybór tablic precyzyjnie wszędzie tam, gdzie może się pojawić grupa docelowa, do której kierujemy kampanię reklamową.
Jakimi kryteriami kierować się przy wyborze tablic reklamowych?
Wybór tablic reklamowych, na których będziemy przeprowadzać kampanię reklamową nie jest wyborem w pełni dowolnym, lecz jest podstawowym kryterium efektywności kampanii reklamowej.
Mimo że w momencie kontaktu widza z tablicą reklamową nie jest ważny sam nośnik – zauważalny jest tylko komunikat reklamowy – to planując ich zakup do kampanii reklamowej należy pamiętać o kilku podstawowych cechach dobrego nośnika reklamy zewnętrznej:
  1. Liczebność – outdoor to kanał reklamy masowej – to liczba zakupionych nośników warunkuje liczbę odbiorców przekazu.
  2. Powierzchnia - rodzaj i wielkość nośnika reklamowego są istotne ze względu na zasięg i siłę oddziaływania przekazu reklamowego. Tablice o powierzchni 12 m² budują przede wszystkim zasięg kampanii reklamowej, czyli masowe dotarcie do odbiorcy. Tablice o powierzchni 18 m² to budowanie prestiżu.
  3. Lokalizacja – nośnik musi znajdować się w miejscu, gdzie pojawia się nasz odbiorca, czyli grupa docelowa. Jeśli z komunikatem reklamowym chcemy dotrzeć np. do studentów, to wybieramy miejsca, gdzie nasza grupa docelowa najczęściej się pojawia: uczelnie, komunikacja masowa, campusy, miejsca rozrywki, itd.)
  4. Widoczność – jest kilka parametrów warunkujących pożądaną jakość przekazu. Dzięki oświetleniu tablicy działanie przekazu reklamowego trwa przez okrągłą dobę. Właściwe ustawienie tablicy w stosunku do kierunku ruchu zapewnia pełną widoczność całego plakatu, a nie tylko jego fragmentu, a więc odbiorca nie musi się „domyślać” ani rozpraszać uwagi lub wręcz rezygnować z poświęcania uwagi reklamie. Czas najazdu to czas, przez jaki odbiorca podczas przebywania w zasięgu tablicy ma szansę na pełen kontakt z reklamą – inaczej mówiąc czas, przez jaki ma pełną widoczność reklamy.
  5. Design i estetyka nośnika – jakość materiałów użytych do produkcji tablicy, jej estetyka i schludność (np. brak resztek starych plakatów) mają niezaprzeczalny udział w całościowym odbiorze przekazu reklamowego.
  • Lighthouse Project
58 30 03 273

© 2014 | Polityka Prywatności